Olitpa sitten markkinoinnin ja viestinnän alaa opiskeleva, alalla työskentelevä tai vain aiheesta kiinnostunut, Ruutitynnyristä ammennat vastauksia yleisiin markkinoinnin ja viestinnän kysymyksiin. Jos mielessäsi on kysymys, johon et löydä vastausta, laita meille viestiä somessa – kirjoitamme aiheesta mielellämme!
User Generated Content (UGC) eli käyttäjien tuottama sisältö on sisältöä, jota yrityksen asiakkaat tai yleisö luovat ja jakavat. Tällainen sisältö voi olla esimerkiksi arvostelu, suositus, blogikirjoitus, tai vaikka my day -video, jossa tuote mainitaan tai sitä esitellään. Tämän kaltainen sisältö on hyvin arvokasta markkinoinnissa nykyään, sillä se luo aitouden tunnetta kasvattaa luottamusta brändiä kohtaan. Kuluttajat luottavat usein enemmän muiden asiakkaiden kokemuksiin kuin brändin omiin viesteihin. UGC myös sitouttaa asiakkaita tehokkaasti. Kun asiakkaat näkevät, että heidän luomaansa sisältöä arvostetaan ja jaetaan, he tuntevat itsensä tärkeiksi osaksi brändiyhteisöä. Tämä voi johtaa suurempaan lojaalisuuteen ja aktiivisempaan osallistumiseen. Lisäksi UGC on kustannustehokas markkinointikeino: Käyttäjälähtöinen sisältö lisää brändin näkyvyyttä, kun käyttäjät jakavat sisältöään omille verkostoilleen. Tämä laajentaa yrityksen tavoittavuutta orgaanisesti.