Älä kasva tynnyrissä markkinoija - räjäytä osaamisesi valloilleen näiden kysymysten ja vastausten avulla!

Olitpa sitten markkinoinnin ja viestinnän alaa opiskeleva, alalla työskentelevä tai vain aiheesta kiinnostunut, Ruutitynnyristä ammennat vastauksia yleisiin markkinoinnin ja viestinnän kysymyksiin. Jos mielessäsi on kysymys, johon et löydä vastausta, laita meille viestiä somessa – kirjoitamme aiheesta mielellämme!

AIDA-malli

AIDA-malli on perinteinen markkinoinnin viitekehys, joka jakaa asiakkaan ostoprosessin neljään vaiheeseen: Attention (huomio), Interest (kiinnostus), Desire (halu) ja Action (toiminta).

Ensimmäinen vaihe, Attention, tarkoittaa huomion herättämistä markkinoinnin avulla esimerkiksi mainoksen tai some-julkaisun avulla. Tämän jälkeen pyritään vangitsemaan asiakkaan kiinnostus tarjoamalla hänelle relevanttia tietoa tai ratkaisuja hänen tarpeisiinsa, mikä on Interest-vaihe. Kun asiakas alkaa kiinnostua tarjotusta tuotteesta tai palvelusta, syntyy Desire eli halu hankkia se. Viimeinen vaihe, Action, on kehotus toimia, kuten oston tekeminen, yhteydenotto yritykseen tai tilauksen tekeminen.

AIDA-malli auttaa markkinoijia hahmottamaan, miten asiakkaat etenevät ostoprosessissaan ja miten markkinointiviestintää voidaan suunnitella vastaamaan näitä vaiheita.

Viestintä Ruuti Oy


riina.kruut[at]viestintaruuti.fi
+358 40 7773392
Vesijärvenkatu 11 C, 5 krs, 15140 Lahti
y-tunnus 3258009-7

Seuraa somessa

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Käytämme evästeitä, jotta voimme tarjota mahdollisimman hyvän käyttäjäkokemuksen. Seuraamme myös sivustomme käyttäjätilastoja (Google Analytics.)