Viestintä Ruuti on toteuttanut yhteistyössä markkinointiharjoittelijan kanssa Tilitoimisto Pro-sentille markkinointistrategian ja luonut säännöllisesti kanavien sisältösuunnitelmaa sisältömarkkinointia varten.
Pääasiallinen tavoite markkinointiyhteistyön alussa oli kasvattaa Pro-sentin tunnettuutta sekä lisätä aktiivisuutta ja vuorovaikutusta sosiaalisen median kanavissa. Sisältöä on tuotettu säännöllisesti yrityksen Instagramiin ja Facebookiin sekä yhteistyön alussa perustetulle LinkedIn-tilille.
Viestintä Ruutin harjoittelijalla on ollut pääasiallinen vastuu asiakkuudesta, mutta säännölliset sisältöjen kehitys- ja seurantapalaverit on pidetty asiakkaan ja Viestintä Ruutin toimitusjohtajan kanssa. Harjoittelijan vastuulla oli luoda ja kehittää sisältösuunnitelmaa sekä ideoida ja tuottaa sisältöjä muun muassa alan ajankohtaisista aiheista. Hän hyödynsi suunnittelussa laatimaansa vuosikelloa ja sekä kilpailija-analyysia. Harjoittelijan tuottamista ideoita kehitettiin yrityksen strategian mukainen julkaisusuunnitelma yhdessä asiakkaan ja Viestintä Ruutin toimitusjohtajan kanssa.
Harjoittelija on tuottanut Pro-sentille monipuolisesti sisältöä niin tilitoimiston ajankohtaisista aiheista ja arjesta kuin asiantuntijaviestintäänkin painottuen. Sisällöissä on ollut rento ja toisinaan myös viihteellinen ote, joka määriteltiin asiakkaan kanssa suunnitteluvaiheessa. Julkaisumuotoina pyritty käyttämään vaihdellen sekä kuva ja teksti -postauksia että lyhytvideoita – Instagram-tarinoita unohtamatta. Harjoittelija on myös tuottanut sisältöjä Pro-sentin nettisivuille ja hyödyntänyt maksettua mainontaa Instagramiin tukemaan brändiviestintää.
Toimeksianto on tuonut hyviä tuloksia. Onnistunein sisältö on ollut maltillisella budjetilla toteutettu kohdennettu mainos, joka oli kattavuudeltaan 1,3 tuhatta tiliä. Yhteistyön aloittamisen jälkeen Facebook-julkaisujen kattavuus on kasvanut 448 prosenttia ja Instagramissa vastaava luku on ollut jopa 2300 prosenttia. Myös tilien vuorovaikutus on kasvanut. Facebookissa vuorovaikutusten keskiarvo on kasvanut 13 % ja Instagramissa peräti 100 prosenttia.
Hyvin alkanut yhteistyömme jatkuu myös vuonna 2025, jolloin suunnitelmissa on tehdä markkinointia tavoitteellisemmin kuin pelkän sisällöntuotannon ja digitaalisen läsnäolon näkökulmasta.
Pro-sentin some on ollut aivan minun näköiseni! Saitte erittäin hyvin ajatuksistani kiinni, jotka kerroin aloituspalaverissa aikoinaan ja löysitte sieltä sen olennaisen ja lähditte sitä toteuttamaan.
Koska itse elän kiireistä tilitoimistoarkea, on teistä ollut mahtava tuki ja apu. Olen voinut huomattavasti paremmin keskittyä omaan tekemiseeni. Mielestäni suutari pysyköön lestissään. Itse ei kannata yrittää tehdä kaikkea, kuten hoitaa esimerkiksi markkinointia, jos siinä ei ole omalla vahvuusalueellaan. Se, että joku muistuttaa ja ideoi sisältöjä valmiiksi on helpottanut arkea aivan älyttömän paljon.
Palavereilla on ollut suuri, positiivinen merkitys. On ollut hienoa tehdä tätä tiiminä, ja innoissani jatkan kanssanne ensi vuonna!
Teitä on erittäin helppo suositella. ❤️