Viestintä Ruuti aloitti yhteistyön Elokunnon kanssa keväällä 2021. Elokunnon Eläkeläinen Kesäkuntoon 2021 -konseptin tavoitteena oli tukea senioreiden toimintakyvyn säilyttämistä ja kehittämistä. Konsepti syntyi Elokunnon perustajien, Rob Örthénin ja Andreas Thomassonin, yhteisestä missiosta edistää liikunnallista elämäntapaa ikäihmisille ja luoda uudenlaisia ja omasta arvomaailmastaan kumpuavia ratkaisuja.
Toteutimme yhdessä Stoori by Saran kanssa markkinatutkimuksen, jonka tavoitteena oli kartoittaa seniori-ikäisten kiinnostusta sähköiseen liikuntapalveluun sekä selvittää, miten tehokkaasti kohderyhmän voi tavoittaa Facebook-markkinoinnin keinoin. Kahdeksan viikon kampanjajakson aikana laadimme yhdessä markkinointisuunnitelman ostopolkuineen sekä sisältösuunnitelman. Tämän jälkeen Viestintä Ruuti vastasi Elokunnon sisältöjen tuotannosta sekä kampanjan analytiikan ja kehityksen seurannasta.
Markkinointia suunniteltiin ja toteutettiin tiiviissä yhteistyössä Elokunnon perustajien kanssa. Viestintä Ruuti vastasi verkkosivujen laskeutumissivustoista, sisällöntuotannosta, sosiaalisen median mainoskampanjoista sekä Elokuntoa tukevan Facebook-yhteisön hallinnoinnista. Sisällöt räätälöitiin puhutteleviksi ja helposti lähestyttäviksi seniorikohderyhmälle.
Laskeutumissivun rakentaminen ja tekstien laatiminen sivuille
Facebook-mainoskampanjoiden suunnittelu ja toteutus (kuva-, video- ja tekstisisällöt)
Blogitekstit ja uutiskirjeet
Kohdeyleisön sitouttaminen Facebook-yhteisön kautta
Kampanjan analysointi ja kehittäminen viikoittaisissa palavereissa
Kampanja ylitti kaikki odotukset. Neljän viikon maksuttomaan kunto-ohjelmaan osallistui yli 2200 senioria, ja kampanjaa tukevaan Facebook-ryhmään liittyi 1100 aktiivista jäsentä. Facebook-mainoskampanjoilla tavoitettiin noin 160 000 henkilöä, ja mainoslinkkejä klikattiin yli 21 700 kertaa.
Yhteistyö johti Elokunto-palvelun jatkokehitykseen, joka eteni syksyllä 2021 testiryhmän kautta palvelun varsinaiseen lanseeraukseen. Kampanja osoitti, että seniorikohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti digitaalisilla markkinointikeinoilla
“Saimme vinkin eräältä kokeneelta digimarkkinointikentän tekijältä, että Riina voisi tuoda projektiin oikeanlaista energiaa ja osaamista. Aloitimme yhteistyön hyvin tiukalla aikataululla, reilu kuukausi ennen kampanjan lanseerausajankohtaa.
Yhteistyö Riinan kanssa oli tehokasta, hauskaa ja mutkatonta. Riina tuotti merkittävän määrän toimivia, mutta inhimillisesti samaistuttavia Facebook-mainoksia, joilla saimme ajettua oikeaa kohderyhmää laskeutumissivulle. Lisäksi Riina auttoi luomaan erinomaisen laskeutumissivun copyn, joka puhutteli asiakkaita ja auttoi saavuttamaan loistavan konversioprosentin harjoitusohjelmaan osallistuneiden osalta.
Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja voimme suositella Riinaa lämpimästi!”
– Rob Örthén ja Andreas Thomasson (Elokunnon perustajat), kesällä 2021